Specialist in mondgezondheid
Tandartsenpraktijk Woenselse Heide

Huisregels

Huisregels Tandartsenpraktijk Woenselse Heide

Uw (eerste) bezoek :

– Wij werken in onze praktijk uitsluitend op afspraak. Afspraken kunnen telefonisch, via de mail of aan de balie worden gemaakt/ geannuleerd.
– Het is in uw eigen belang uw controles na te komen. Op deze manier kunnen wij tijdig veranderingen en mogelijke problemen in uw mond ontdekken.
– Bij te laat verschijnen op een afspraak loopt u het risico dat de behandeling niet geheel volgens de planning kan worden uitgevoerd of dat uw afspraak geannuleerd wordt wegens tijdgebrek. Wanneer u uw afspraak niet na kunt komen vragen wij u deze 24 uur van te voren af te melden. Wanneer dit niet gebeurd zijn wij genoodzaakt de gereserveerde tijd in rekening te brengen.
– Respecteer de privacy van patiënten en teamleden, ook op sociale media. Wilt u foto- film of geluidsopnames maken? Vraag voorafgaand toestemming aan de behandelaar.

Veiligheid:

– Wij gaan respectvol met elkaar om. Uit daarom geen fysiek en/ of verbaal geweld, discriminatie of ander ongewenst gedrag.
– Mocht dit gedrag zich herhaaldelijk voordoen en heeft u al eens een waarschuwing van ons ontvangen? Dan zijn wij helaas genoodzaakt de zorgovereenkomst te beëindigen.
– Bij diefstal en/ of vernieling kunnen wij aangifte doen bij de politie.
– Ziet u een onveilige situatie? Meld dit aan de baliemedewerkers.

Aansprakelijkheid:

– Let zelf op uw eigendommen. Tandartspraktijk Woenselse Heide is niet aansprakelijk voor schade, verlies of diefstal van uw eigendommen. Wij adviseren u dan ook om uw eigendommen niet onbewaakt achter te laten.

Pijnklachten:

– U kunt ons tussen 08:00u-12:30u en van 13:15utot 17:00u bereiken op het nummer 040-2423389.
Voor spoedgevallen en/ of trauma buiten de openingstijden kunt u contact opnemen met Tandartsenpost Eindhoven: 040-3111915.
– Is er sprake van minder dringende klachten (zoals een gevoelige tandhals, een gebroken vulling of losse kroon) dan is er geen sprake van spoed en vragen wij u te wachten tot de normale openingstijden
– Wanneer u in de ochtend voor 10:00 belt met een pijnklacht/ spoedgeval proberen wij u waar mogelijk op dezelfde dag nog te helpen. Belt u later op de dag, dan zullen wij uiteraard ons best doen u dezelfde dag nog te helpen, maar dit kunnen wij helaas niet garanderen. (uitzonderingen nagelaten)

Afspraakherinnering:
– Wij sturen elke dag een afspraak herinnering per mail en/ of per SMS naar onze patiënten die voor de op een volgende dag een afspraak gepland hebben staan. Dit is een extra service die u wordt aangeboden. Mocht het een keer voorkomen dat u geen bevestiging of herinnering van ons ontvangt, betekent dit niet dat de afspraak niet doorgaat.
Wijziging van uw gegevens:
– U bent zelf verantwoordelijk voor het eventueel wijzigen van uw (adres) gegevens. U kunt dit per mail doorgeven of het laten aanpassen door onze baliemedewerkers.
– Ook verzoeken wij u eventuele veranderingen in de gezondheid en medicatie door te geven aan uw behandelaar.

Betalingen:
– Onze betalingen gaan via het facturatiebedrijf: Infomedics. Wanneer u vragen heeft over een factuur kunt u hen bereiken
op het nummer: 036-2031900.
– U dient de rekening binnen 30 dagen te voldoende. Na het verstrijken van de betalingstermijn nemen wij contact met u op. Mocht er na meerdere malen geen reactie komen op de betaling. Zijn wij genoodzaakt de eerst volgende afspraak van u te annuleren. Na de volledige betaling kunt u weer contact op nemen voor het maken van de afspraak. Het kan zo zijn dat u de rekening dan direct in de praktijk dient te betalen, ongeacht dat u een tandartsenverzekering heeft.
U kunt met bovenstaand nummer ook contact opnemen voor het aangaan van een betalingsregeling.